З
власного
досвіду
можу
сказати,
що
саме
в процесі
пізнання
навколишньої
дійсності
розвивається
активність
дитини.
Працювати
з дітьми
з логіко-математичного
розвитку
можна
індивідуально,
під
час прогулянок,
в невимушеній
обстановці,
в повсякденному
житті.
Завдання
дітям даю з урахуванням
їх
індивідуальних
особливостей,
з опорою на їхній
життєвий
досвід,
створюючи
ситуацію
успіху
для кожної
з них. На заняттях
з логіко-математичного
розвитку використовую
нестандартні
задачі
з елементами
творчості
логічного
мислення,
кмітливості,
пов’язую
з різними
виконання
робіт.
Намагаюся
створити
атмосферу взаєморозуміння, знаходити
неординарні
рішення,
покладаючись
на власний
досвід,
довіряючи
як собі,
так і дітям.
Оцінюю
зусилля,
які
діти
докладають
до рішень,
до їх
логічного
мислення,
творчості,
навчаю
бути впевненими
в собі
та власних
діях.
На власному
досвіді впевнилась,
що
велике
значення
при рішенні
логічних
задач є ілюстрація,
яка може
бути предметною і схематичною, графічний
запис,
що
сприяє
створити
чітке
уявлення
ситуації,
яка розглядається
в задачі.
Щоб
заняття
були
цікавими,
діти
не втомлювалися, будую
заняття
казкою,
грою,
заняття-подорожі,
використовую
різні
методи
і прийоми
навчання,
різні
дидактичні
ігри,
задачі-ігри,
головоломки, задачі
на пошук,
конструювання.
Використовуючи
завдання
з логіко-математичного
розвитку, думаю, що
особливу
увагу
треба приділяти
розкриттю
сюжету нестандартної
вправи,
домагатися
щоб
діти
усвідомлювали кінцеву
мету завдання;
під
час самостійного
виконання
дітьми
завдання
не слід
обмежувати
у виборі способів
досягнення
мети.
Відповідно
до вимог Базової
програми
розвитку
дитини
дошкільного
віку
«Я у Світі»
розроблено
багато
матеріалу
з логіки.
Цей
матеріал
спрямований на активізацію
пізнавальної
діяльності
дітей,
розвиток
та корекцію
сенсорних
функцій,
вміння
орієнтуватися в просторі,
формування
уявлень
про предмети
і явища,
зв’язки
і закономірності
у навколишньому
світі.
Свою
роботу з логіко-математичного
розвитку спрямовую
на вирішення
таких завдань:
навчити
дітей
логічно
мислити;
робити
правильні
висновки,
доводити
розпочату
роботу до кінця;
використовувати
різні
прийоми
вирішення
завдання;
легко
і швидко
використовувати
набуті
знання
у різних
життєвих
ситуаціях.
Повсякденно
займаючись
з дітьми, помітила,
що
мислення
дитини не спонтанний
процес,
а процес
опанування
дитиною
системи
знань
у спілкуванні
з вихователем й у постійному
вправленні
своїх
розумових
здібностей.
Планування і підбір
програмових
занять з логіко-математичного
розвитку
поєдную
із
розвивальними іграми,
формуючи математичні
уявлення
спираючись
на сучасні
дослідження
з проблемами індивідуально-диференційованого
підходу.
Діти
навчаються
логічно
мислити
поступово,
самостійно
узгоджувати
дії
з мисленням,
вмінням;
поглиблюють
та зміцнюють
знання
та здібності
з математики.
А
скільки
потрібно
фантазії,
щоб
уявити
ситуацію,
описану
в умові
поставленої перед дитиною
задачі?
Як
навчитися
розв’язувати
задачі,
логічно
мислити?
Та не буде ніяких
труднощів,
якщо
вчасно
розвивати
наочно-образне
мислення,
бо
воно
є основою логічного
мислення
і допомагає
засвоювати узагальненні
поняття, пізнавати
все нове
і нове.
Немає коментарів:
Дописати коментар