Формування математичної компетентності дошкільників ефективно здійснюється:
на спеціально організованому навчанні;
у спільній діяльності вихователя та дітей;
у самостійній діяльності дошкільників.
Дошкільники лише починають оволодівати математичними знаннями, тому їхню логіко-математичну компетентність доцільно характеризувати як елементарну, але розглядати її як складну, комплексну характеристику логіко-математичного розвитку.
Особливістю формування логіко-математичної компетентності є насиченість навчального процесу проблемними життєвими ситуаціями практичного характеру, які активізують пізнавальні інтереси дітей, розвивають передумови логічного мислення, вправляють вихованців у використанні набутих знань із математики.
Для використання діяльнісного підходу характерна: ігрова спрямованість діяльності, насичення проблемними ситуаціями, творчими завданнями, наявність ситуацій пошуку з елементами експерементування, практичного дослідження, схематизація.
Обов'язковою вимогою є розвиваючий вплив.
Ця діяльність сприяє розвитку уваги, пам'яті, мови, уяви і мислення дитини, створює позитивну емоційну атмосферу, спонукає вихованців до навчання, активності у перетворенні ігрової ситуації. Дитина прагне отримати результат: зібрати, з'єднати, виміряти; проявити ініціативу і творчість; передбачати результат; змінити ситуацію; активно не відволікаючись, діяти практично і подумки; оперувати образами; встановлювати зв'язки і залежності, фіксувати їх графічно.
Таким чином, проблема впровадження діяльнісного підходу у розвитку логіко-математичної компетентності дітей дошкільного віку, як засобу пізнавальної активності, є актуальною.
на спеціально організованому навчанні;
у спільній діяльності вихователя та дітей;
у самостійній діяльності дошкільників.
Дошкільники лише починають оволодівати математичними знаннями, тому їхню логіко-математичну компетентність доцільно характеризувати як елементарну, але розглядати її як складну, комплексну характеристику логіко-математичного розвитку.
Особливістю формування логіко-математичної компетентності є насиченість навчального процесу проблемними життєвими ситуаціями практичного характеру, які активізують пізнавальні інтереси дітей, розвивають передумови логічного мислення, вправляють вихованців у використанні набутих знань із математики.
Для використання діяльнісного підходу характерна: ігрова спрямованість діяльності, насичення проблемними ситуаціями, творчими завданнями, наявність ситуацій пошуку з елементами експерементування, практичного дослідження, схематизація.
Обов'язковою вимогою є розвиваючий вплив.
Ця діяльність сприяє розвитку уваги, пам'яті, мови, уяви і мислення дитини, створює позитивну емоційну атмосферу, спонукає вихованців до навчання, активності у перетворенні ігрової ситуації. Дитина прагне отримати результат: зібрати, з'єднати, виміряти; проявити ініціативу і творчість; передбачати результат; змінити ситуацію; активно не відволікаючись, діяти практично і подумки; оперувати образами; встановлювати зв'язки і залежності, фіксувати їх графічно.
Таким чином, проблема впровадження діяльнісного підходу у розвитку логіко-математичної компетентності дітей дошкільного віку, як засобу пізнавальної активності, є актуальною.
Немає коментарів:
Дописати коментар